Újév? Akkor Fukubukoro!
Az új év első napja több szempontból is nagy jelentőséggel bír: egyrészt, egy új évnek kezdünk neki, ami megannyi lehetőséget rejt magában, másrészt pedig itt az ideje, hogy elmenjünk vásárolni!
Japánban általában január 3-án elkezdődnek a nagy év eleji leárazások, de vannak helyek, mint például a LaForet Harajuku, ahol már január elsején, kora reggeltől válogathatunk az akciós cuccok között. Ami pedig ilyenkor a legnagyobb népszerűségnek örvend, az a Fukubukuro, ami talán a zsákbamacskához áll a legközelebb. Lényege, hogy megvásárolja az ember, és nem tudja mit talál benne, azonban itt a kifizetett ár nem mindig egyezik meg az ajándék értékével, előfordulhat, hogy az 5000 yenes Fukubukuróban egy 20000 yen értékű cuccot talál a szerencsés vásárló. Ezek után érthető, hogy egyes üzleteknél miért képesek már hajnalban hatalmas sorokban ácsorogva várakozni az érdeklődők, hogy nyitáskor megkaparínthassanak egy ilyen csomagot.
De hogy is néz ki egy Fukubukuro? Általában a márka logójával fémjelzett bevásárlótáska, de egyes üzletek hajlamosak sokkal kreatívabb ötleteket is kipróbálni.
Ami még lényeges szempont, az az ár. Az 500 yenes árkategóriától szinte a határ a csillagos ég, üzlete válogatja, mennyiért kínálja szerencse tasakjait.
És csak hogy pár nagyobb nevet említsek így a végére, akiknél szintúgy lehet Fukubukurót vásárolni Újévkor: például a LIZ LISA, a claire's, a TRALALA, a Shiseido és a GILFY is minden évben készül egy kis zsákbamacskával a vásárlói számára.
credit: tokyofashion.com
|